COMPETÈNCIES
La Comissió Permanent del 30 de juliol de 2019 va aprovar delegar a favor de la Comissió Permanent les competències següents:
(a) En matèria de contractació i gestió patrimonial
- Contractacions de tota naturalesa, el valor estimat de les quals excedeixi del 10 per 100 dels recursos ordinaris del pressupost, o quan tinguin una duració superior a 4 anys i sempre que no excedeixin els límits de l’article 174 del Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s’aprova el Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals.
- Concessions demanials el pressupost base de licitació de les quals excedeixi del 10 % dels recursos ordinaris del Pressupost o tres milions d’euros,
excepte quan el pressupost base de licitació superi el 20% dels recursos ordinaris del pressupost i tinguin una durada superior als 5 anys.
- Concedir llicències de Mercavallès i aprovar els expedients sancionadors que corresponguin
- L’extinció de concessions de Mercavallès, inclosa la declaració de caducitat.
- L’aprovació de projectes d’instal·lacions, obres i serveis quan sigui competent el Ple per a la seva contractació o concessió, i quan encara no estiguin previstos en els pressupostos
- Aprovar els Estudis de Seguretat i Salut, la conformitat als Plans de Seguretat i Salut i els nomenaments de Director Tècnic de les obres i de Coordinador en matèria de seguretat i salut, en tots els expedients d’obres de competència del Ple.
- L’adquisició de béns i drets quan el seu
pressupost base de licitació sigui superior al 10 per cent dels recursos ordinaris del Pressupost o a tres milions d’euros.
- Alienar o gravar patrimoni quan el seu valor superi el 10% dels recursos ordinaris del pressupost o els tres milions d’euros
- Acceptar béns amb càrregues o gravàmens onerosos, en els termes previstos per la normativa de patrimoni.
- Acordar mutacions de domini públic per canvi de destí dels béns.
- Exercir la potestat expropiatòria.
- Resoldre d’expedients iniciats emparats en les prerrogatives administratives respecte dels béns locals (acció investigadora, recuperació d’ofici o desnonament administratiu), establerts en els articles 134 i següents del Decret 336/1988, de 17 d’octubre, pel qual s’aprova el Reglament de Patrimoni dels Ens Locals.
(b) En matèria de personal
- Aprovar la Plantilla del personal, la relació de llocs de treball i l’oferta pública, d’acord amb el pressupost aprovat pel PlAprovar les convocatòries i les bases de selecció de personal i els concursos per a la provisió de llocs de treball.
- Rehabilitar als/a les funcionaris/es de la Corporació.
- Autoritzar al personal l’exercici d’activitats de recerca de caràcter no permanent o d’assessorament per a supòsits concrets.
- Encarregar, mitjançant conveni o sol·licitud, la selecció i formació del personal propi, a l’Escola d’Administració Pública de Catalunya.
- Declarar les incompatibilitats del personal i autoritzar o denegar les sol·licituds sobre compatibilitats.
- Aprovar la separació del servei als/a les funcionari/es de la corporació, llevat del què estableix l’article 99.4 de la Llei de Bases del Règim Local, i ratificar l’acomiadament del personal laboral.
- Determinar els llocs, el nombre i el règim del personal eventual.
(c) En matèria econòmica, d’hisenda pública i financera:
- Aquelles competències que es deleguin pel Ple en la Comissió permanent per a cada exercici, a través de les Bases d’Execució del Pressupost
- Autoritzar, disposar despeses, reconèixer obligacions i ordenar pagaments; aprovar factures i certificacions d’obra, que no siguin competències de la Gerència ni de la Presidència.
- Aprovar els expedients administratius de reconeixement extrajudicial de crèdits.
- Sol·licitar i acceptar subvencions quan la disposició que aprovi la convocatòria estableixi que el Ple sigui l’òrgan municipal competent.
- Dictar les normes pel seguiment i el desenvolupament de la comptabilitat financera i pressupostària del Consell Comarcal i dels Organismes Autònoms i societats mercantil d’ell dependents.
- Acordar la fiscalització prèvia limitada prevista a l’article 200.2 de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals.
- Acordar la substitució de la fiscalització prèvia dels drets, per la inherent a la presa de raó en comptabilitat i per actuacions comprovatòries posteriors.
- Establiment, fixació, regulació i modificació dels recursos propis de caràcter tributari i els Preus Públics, en els termes previstos a l’article 39 del Decret legislatiu 4/2003, de 4 de novembre..
- La declaració de nul·litat de ple dret i la revisió d’ofici i revocació dels actes dictats en via de gestió tributària, en els casos i d’acord amb el procediment establert als articles 153 i 154 de la Llei General Tributària.
- La concertació de les operacions de crèdit quan la quantia acumulada de les quals, en cada exercici econòmic, excedeixi del 10% dels recursos ordinaris del pressupost -llevat de les de tresoreria, que li correspondran quan l’import acumulat de les operacions vives en cada moment superi el 15% dels ingressos corrents liquidats en l’exercici anterior-, tot això de conformitat amb el que disposa la Llei reguladora de les hisendes locals.
- Aprovar les formes de gestió dels serveis i dels expedients per a l’exercici d’activitats econòmiques.
(d) En matèria administrativa i processal:
- Declarar la nul·litat de ple dret i declarar la lesivitat dels actes administratius dictats per qualsevol dels òrgans de la corporació, a excepció del ple.
- Acordar la compareixença de la Corporació en tot tipus de processos judicials que, afectant directament o indirectament a aquest Consell Comarcal, es segueixin per o contra altres Administracions o particulars.
- L’exercici d’accions judicials i administratives i la defensa de la Corporació en matèria de competència plenària.
- Atorgar la representació del Consell Comarcal per l’exercici de tot tipus d’accions administratives i judicials.
- La resolució, en via administrativa, de les accions, reclamacions o recursos de qualsevol naturalesa, que s’interposin contra els acords dictats per la Comissió Permanent en ús de les atribucions delegades en virtut d’aquest acord.
(e) En matèria de relacions interadministratives i de foment
- Acordar la subscripció de convenis de col·laboració amb altres Administracions, així com amb entitats i particulars; sense perjudici de les competències en la matèria del President i del Gerent i sempre que no es tracti de matèries que no siguin exclusives i indelegables.
- Acceptar les delegacions de competències realitzades per part d’altres entitats públiques.
- L’aprovació de les bases de les convocatòries de subvencions.
- .L’atorgament de subvencions directes i transferències d’import superior a 30.000€.
(f) En matèria de transport escolar:
- Aprovar les Disposicions de Gestió del Transport escolar no obligatori.
- Determinar els calendaris i la seva modificació, en relació amb el transport escolar no obligatori.
(g) En matèria d’autoorganització.
- Aprovar, modificar i revocar els horaris de servei de l’Oficina d’atenció al Ciutadà (OAC) i del Registre General.