Buscador per paraules clau
30 octubre 2019

El Consell Comarcal fomenta els valors de la cultura emprenedora a dues escoles de la comarca, una a Viladecavalls l’altra a Vacarisses

El Consell Comarcal participa al Programa Cultura Emprenedora a l’Escola (CuEmE) impulsat per la Diputació de Barcelona amb l’objectiu de fomentar els valors de la cultura emprenedora en els alumnes del cicle superior d’educació primària. Durant un curs escolar, l'alumnat crea i gestiona una cooperativa escolar amb el suport de la comunitat educativa, l'administració i altres agents socials de la seva localitat. Aquest curs hi participen a les comarques de Barcelona més de 9.500 nois i noies de 236 escoles, que es posen a treballar per tal de crear 401 cooperatives.

Aquest curs escolar 2019-2020, el Consell en col·laboració amb els Ajuntaments, dóna suport a l’Escola Rosella de Viladecavalls i a l’escola Font de l’Orpina de Vacarisses en el desenvolupament del projecte. Està prevista la creació de 5 cooperatives en les que participaran 101 alumnes de 5è de primària.

El Programa Cultura Emprenedora a l’Escola és un exemple de l’estratègia que impulsa la corporació en l’àmbit de l’educació: l’estratègia Educació 360. Aquesta estratègia treballa per connectar els diferents agents i recursos del territori per oferir més i millors oportunitats educatives a la població que hi viu. Aquesta fórmula de connexió i treball en xarxa, en aquest cas en el camp les competències emprenedores, es troba present des del mateix disseny del programa CUEmE.

En el total de les 9 edicions que s’han portat a terme fins al moment han participat més de 42.000 alumnes i s’han creat 1.800 cooperatives a tota la província de Barcelona. Des que la Diputació de Barcelona va iniciar el programa al 2011, s’han anat incorporant municipis i escoles. El Consell Comarcal es va incorporar com entitat col·laboradora al programa en el curs 2016-17.

El programa està destinat als alumnes de cicle superior d’educació primària, amb la voluntat de consolidar aprenentatges en una etapa en la qual els nens i nenes evolucionen paulatinament cap a l’autonomia, l’autoconcepte i la seva inclusió en grups. Els i les alumnes de cicle superior treballen així els valors, habilitats i capacitats vinculades a l’emprenedoria: la iniciativa, la responsabilitat, l’assumpció de risc, la perseverança, l’aprofitament de recursos, el treball en equip, etc. També es reforcen competències bàsiques com la matemàtica, lingüística, digital, social, artística o coneixement del món físic.

El projecte educatiu inclou tots els passos per la creació i posada en marxa de la cooperativa escolar: constitució, imatge corporativa, finançament, producció, elecció del producte, venda en un mercat o fira local i beneficis a projectes socials i activitat lúdica. El projecte contempla la col·laboració amb altres agents del territori, com la visita a cooperatives i a l’ajuntament, entre d’altres.

Tornar

Comparteix la pàgina

Facebooktwitterlinkedinmail