Buscador per paraules clau
21 gener 2019

L’Oficina Comarcal d’Habitatge ha atès més de 2.200 consultes ciutadanes durant aquest 2018

El Ple del Consell Comarcal ha aprovat per unanimitat la pròrroga del conveni de col·laboració i encàrrec de gestió entre l’Agència d’Habitatge de Catalunya i el Consell Comarcal del Vallès Occidental, en relació a l’Oficina d’Habitatge per a l’any 2019. L’objectiu d’aquest acord és donar continuïtat a les tasques que aquest servei desenvolupa en el territori des de l’any 2008 en matèria d’assessorament i serveis relatius a l’habitatge.

La pròrroga del conveni de col·laboració entre l’Agència de l’Habitatge de Catalunya i el Consell Comarcal del Vallès Occidental té per objectiu establir els termes i les condicions de col·laboració entre les dues parts amb la finalitat de facilitar a la ciutadania la proximitat de les gestions i serveis relatius a l’habitatge. La validesa d’aquests convenis i la seva eficàcia depèn de què aquests serveixin per millorar l’eficiència de la gestió pública, facilitar la utilització conjunta de mitjans i serveis públics i contribuir a la realització d’activitats d’utilitat pública.

La subvenció aportada per la Generalitat de Catalunya en concepte de serveis bàsics i atenció ciutadana és de 30.000€. Aquesta xifra s’ha incrementat en 4.674€ respecte l’any passat, arran de la reclamació presentada pel Consell Comarcal, davant del volum creixent d’activitat de l’Oficina.

A banda d’aquest conveni d’encàrrec de gestions, el Consell Comarcal subscriu anualment un segon conveni de col·laboració, per a la gestió del programa de Borsa de Lloguer Assequible. Aquest conveni suposarà una aportació de 6.350,00€, per al 2019.

L’Oficina Comarcal d’Habitatge ha atès, durant el 2018, 2.289 demandes ciutadanes entre visites i tasques d’assessorament i informació, 841 de les quals han estat presencials, 1.238 per telèfon i 210 a través del correu electrònic.

Tanmateix, s’ha produït un augment en el nombre d’expedients tramitats durant l’any 2018. En total es van tramitar 922 expedients, on s’inclouen les prestacions de lloguer, prestacions urgents, cèdules d’habitabilitat, inspecció tècnica d’edificis, ajuts de rehabilitació, habitatge de protecció oficial, mesa d’emergència i borsa d’habitatges de lloguer assequible.

La gestió de sol·licituds de cèdules d’habitabilitat també s’ha incrementat. El 2018 es van tramitar 484 cèdules.

Les consultes més freqüents que s’atenen a l’oficina estan relacionades amb els ajuts al pagament del lloguer. L’any passat es van atendre 330 expedients, dels quals 295 estaven relacionats amb els nous ajuts al pagament del lloguer del Ministerio de Fomento i la resta, 35, eren expedients de renovació finançats per la Generalitat.

Enguany també s’elaboraran, conjuntament entre l’Oficina Comarcal d’Habitatge, l’Observatori Comarcal i un grup de treball d’experts en habitatge, dos estudis previstos pel segon trimestre: l’“Informe sobre característiques i accés a l’habitatge al Vallès Occidental” i l’“Informe sobre el parc d’habitatges buits: problemàtiques per a la recollida d’informació i situació actual”.

Oficina comarcal d’Habitatge del Vallès Occidental

L’Oficina comarcal d’habitatge presta un servei mancomunat en polítiques d’habitatge a 17 municipis de la comarca. És un servei públic que ofereix el Consell Comarcal als habitants i municipis de la comarca que no disposen de serveis propis d’habitatge o bé complementa els serveis existents a cada població. Aquests municipis aglutinen un total de 249.151 habitants susceptibles de ser atesos des de l’Oficina Comarcal d’Habitatge (http://habitatge.ccvoc.cat/principal/).

Des de l’Oficina comarcal d’habitatge del Vallès Occidental es realitzen funcions d’informació i atenció ciutadana en relació amb totes les matèries relacionades amb l’habitatge. També es gestiona la tramitació d’ajuts i assessorament tècnic per a la rehabilitació d’edificis i habitatges, la tramitació de sol·licituds de cèdules d’habitabilitat, la tramitació de prestacions per al pagament del lloguer i la tramitació de prestacions econòmiques d’urgència especial per a l’habitatge

Des de la seva creació l’any 2008, l’Oficina comarcal d’habitatge ha atès 10.828 consultes de la ciutadania i ha realitzat 4.696 tràmits.

Tornar

Comparteix la pàgina

Facebooktwitterlinkedinmail