Portada > Actualitat > COVID-19 > DRETS SOCIALS

DRETS SOCIALS

Podeu trobar aquí informació i recursos relacionats amb els serveis d’atenció socials arran de la situació creada pel Covid-19. Podeu consultar els enllaços corresponents en el text i clicant en les imatges adjuntades.

.
.

AJUTS DE MENJADOR - TARGETES MONEDER 

Les famílies que tenen atorgada una beca menjador per al curs escolar 2019-2020 han rebut una targeta moneder per part del Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya. Aquestes targetes les ha distribuït el Consell Comarcal i els ajuntaments. Cada ajuntament ha establert el sistema de distribució en el seu municipi. Les targetes vénen carregades amb l'import corresponent a 10 dies d'àpat de migdia - un total de 40 euros- i es recarregaran automàticament. Aquestes targetes es poden utilitzar en qualsevol establiment d'alimentació.

En el document adjunt podeu consultar les preguntes i respostes més freqüents sobre el funcionament de les targetes i els dubtes que puguin sorgir en utilitzar-les.

SAD – Servei Atenió Domiciliària

El servei d’ajuda a domicili proporciona tasques que es realitzen a la llar de persones o famílies que es troben, per motius físics o socials, en situació de mancança d’autonomia temporal o permanent, La prestació del Servei d’Ajuda a Domicili Comarcal es realitza als següents municipis: Castellbisbal, Matadepera, Sant Llorenç, Sant Quirze, Palau-solità i Plegamans, Polinyà, Ullastrell, Viladecavalls, Santa Perpètua de Mogoda, Badia del Vallès i Sentmenat.

Enllaç al Servei d'Atenció Domiciliària

Equip d'Atenció a la Infància i l'Adolescència (EAIA)

Per a qualsevol situació urgent es pot contactar amb els Serveis Socials de cada municipi. Per qualsevol urgència també es pot contactar amb el telèfon de la Generalitat per temes d'Infància: 116111.

Telefon Infància Respon 
 
El telèfon d’Infància respon de la Generalitat és el 116111. És per notificar qualsevol situació en relació als infants de Catalunya. Està obert 24h els 365 dies de l’any.

Informació sobre la Renda Garantida de Ciutadania (RGC)

Davant la situació d’emergència a causa de la COVID-19, el Departament de Treball, Afers Socials i Famílies ha reajustat els canals de tramitació de la Renda Garantida de Ciutadania per garantir-ne precisament el seu accés i tramitació, sobretot en els casos d’urgència. D’aquesta manera, pels casos de necessitats urgents s’atendrà des dels Serveis Territorials del Departament (preferentment de manera telefònica), les peticions que s’hagin de tramitar amb caràcter urgent. Les situacions d’urgència social s’atendran a través dels equips d’urgència dels Serveis Bàsics d’Atenció Social. Aquests casos es tractaran com a prioritaris. No obstant, cal recordar que la RGC no és una prestació d’urgència social, sinó que el seu objectiu és la cobertura de les necessitats bàsiques amb caràcter periòdic i continuat. 

Totes les cites prèvies concedides per sol·licitar l’RGC es reprogramaran a partir del 20 d’abril, trucant directament a les persones interessades. Cal recordar, que seguint les recomanacions del Departament de Salut, actualment totes les Oficines de Treball es troben tancades fins a nou avís.

D’altra banda, les noves peticions de cita prèvia es faran de la mateixa manera establerta (trucant al 900 400 012 o a través de l’assistent virtual del web de la Renda Garantida de Ciutadania) i es mantindrà com a data de presentació de la sol·licitud, la de la petició de cita prèvia. 

Així mateix, a través del número gratuït  900 400 012 es pot consultar la situació dels expedients i de les sol·licituds tramitades. També s’hi poden comunicar els canvis de situació que quedaran degudament registrats, per garantir els drets de les persones beneficiàries.

Servei d’assessorament en facturació de subministres i eficiència energètica on-line.

Estudi de les factures de la llar per un consum sostenible i consells en eficiència energètica per reduir les despeses.

Per rebre assessorament contacteu a través de (Necessites javascript per veure aquest correu-e)  /  (Necessites javascript per veure aquest correu-e)

 

Gent gran: consells per a un confinament saludable

Consells del Departament de Salut de com cuidar-nos durant el confinament, especialment adreçats a la gent gran. (Enllaç)

.
.

Contacte dels CAP i CUAP del Vallès Occidental

En l’arxiu adjunt podeu consultar els telèfons i els horaris dels CAP I CUAP de la comarca: